Studie se bude týkat území od Vysočanské radiály směrem k západu až na Vypich a od severovýchodu od Liberecké směrem na jih až k Jižní spojce na Praze 4.
Studie bude mít tři části. V první části bude zaznamenán současný stav, kdy se Blankou nejezdí. V druhé bude předpověď pro období, kdy bude tunel ve zkušebním provozu, a ve třetí části odhadovaný výhled změny hlukové zátěže do roku 2020. Materiál bude tvořit textová, obrazová i mapová část.
Praha dosud žádnou konkrétní a rozsáhlou studii, která by se zabývala dopadem zprovoznění Blanky, oficiálně nezveřejnila. V minulosti se však objevily některé návrhy na úpravy vybraných míst v Praze, ke kterým mělo město přistoupit po zprovoznění tunelu - například vybudování nových přechodů, zúžení severojižní magistrály nebo omezení provozu na Malé Straně a nábřežích Vltavy. Ty ale nebyly schváleny.
Stavbu tunelu Blanka zadala Praha pod vedením bývalého primátora Pavla Béma (ODS) a měl být zprovozněn v roce 2011. Termín politici několikrát odložili. Na podzim zvolená rada v čele primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO) hovoří o jaru 2015.
zdroj: ČTK